27 Kasım 2013 Çarşamba

Yeni Makyaj Temizleme Rutinim

Akneli bir cildiniz varsa "makyaj yapma, makyaj daha kötü tıkar" lafını duymuşsunuzdur fakat bence asıl fondotene ihtiyacı olan bozuk ciltler. Şahsen ben cildim daha düzgün olsa BB kremle idare ederdim ama ne yazık ki daha fazla kapatıcılığa ihtiyaç duyuyorum.

Cilt tipinize uygun, gözeneklerinizde tıkama yapmayan fondoten ve pudra seçmek önemli ama daha da önemli olan makyajınızı iyice temizlemek. Ben eve gelir gelmez makyajımı anında temizlemezsem içim rahat etmiyor. Bu da çok memnun olduğum, yüksek kapatıcı cilt makyajı için yağlı ve akneli ciltlere tavsiye ettiğim rutinim:


Önce yüzümü sıcak suyla ıslatıyorum, sonra da üzüm çekirdeği yağından avucuma döküp tüm yüzüme ovalaya ovalaya yayıyorum. Yağın markası bence önemli değil, şu sıra Doa Kozmetik kullanıyorum ve ambalajı harici memnunum. Üzüm çekirdeği yağı benim için mucizevi, ölene kadar alacağım bir ürün çünkü akneli ciltlerde kesinlikle yağlanma ve sivilce yapmadan cilde çok iyi gelerek tüm makyajınızı çözüp atıyor. Aktarlarda, Arifoğlu veya DOA Kozmetik'te bulabilirsiniz.

Sonra yağı, Avon'un temizleyicisi ile yıkıyorum. Ayrıntılı yazısı bu linkte de var ama normalde Avon cilt ürünlerinden haz etmeyen ben bu temizleyiciyi oldukça sevdim. Güzelce tek seferde cildimdeki yağı makyaj kalıntılarımla birlikte temizleyip alıyor ve yine sivilce, kuruluk vb. problem yaratmıyor.

Son adım yine bayıldığım Stridex temizleme pedleri. Bu tarz pedler başka markalarda da var, bunlarla cildimin üzerinden geçiyorum ve eğer birşeyler kalmışsa onlar da gitmiş oluyor, hem de salisilik asitle akneye karşı savaşan bir tabaka cildimde kalmış oluyor. 

Ben cilt makyajımı bu şekilde çıkarıyorum, eski rutinimden çok daha farklı ve etkili bu yöntem bence. Birkaç dakikamı alıyor fakat temizleme suları kalıcı fondotenleri tamamen çıkarmadığından onlarla uğraşmak yerine bu rutini üşenmeden makyaj yaptığım günlerde kullanıyorum.

Siz makyaj temizliğinde hangi ürünleri kullanıyorsunuz?

❤ ❤ ❤

Yarının Yazısı: Marimekko Poppy Bouquet Allık

4 yorum:

  1. benm sadece son zamanlarda sivilcelenme sorunum oldu ilk defa hayatımda psikolojik olarak makyaj yaparsam artacak gibi hissediyordum hep yüzümü yıkayıp temiz gezmek istiyordum ancak makyajın moral olarak insana geri dönüşü cok daha fazla o yüzden her gun makyaj yapmaya çalıştım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet makyaj bence de insana bir özgüven katıyor :)

      Sil
  2. Üzüm çekirdeği yağını kullanırken yüzündeki tüyleri beslediğine dair bir şeyler gözlemledin mi?! Doğal olması çok cazip geliyor ama diğer taraftan da gözümü korkutuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok bende hiç problem yaratmadı ama yağların böyle etkileri olabiliyor bazı bünyelerde :/

      Sil