23 Mayıs 2013 Perşembe

Baskalarinin Fotograflarini Calarak Blog Acma...

Bloggerlar olarak bir yazi hazirlamanin zahmetini, ne kadar sure aldigini hepimiz biliyoruz. Biraz once bloglardan resimler calip kendi blog adresini uzerine yazan ve insanlari salak yerine koyan bir blog kesfettim, bu kisi daha cok yabanci bloglardan caldigindan fark edilmemis herhalde.

Turk Bloglardan Calintilar:

http://surdarcenciel.blogspot.com/2013/01/yves-rocher-hydra-vegetale-moisture.html
http://gununmakyaji.blogspot.com/2013/04/yves-rocher-hydra-vegetale-moisture.html

http://alisverisdellysi.blogspot.com/2011/05/bioderma-sensibio-h2o-micelle-solution.html
http://gununmakyaji.blogspot.com/2013/04/bioderma-sensibio-h2o.html

Yabanci Bloglardan:
Calinti resimlerin orijinal kaynagi: http://www.musingsofamuse.com/2013/04/burts-bees-tinted-lip-balm-review.html

Birkac baska postta da bu sekilde hep netten alinma resimler kaynaksiz, sanki kendisi cekmis gibi var. Ben kotuye kullanim bildirme seceneginden Blogger'a report ettim, siz de aynisini yaparsaniz bu sekilde bloglar ortadan kalkar.

15 yorum:

  1. İletişim pr yazmış bir de yaaa :D
    3 tane yazı yayınlayan bloguna "konuk yazar" alıyor, etkinlik düzenliyor, çekiliş yapıyor, vay bana niye ürün gelmiyor diye çemkiriyor ben ona yanarım..
    Ama buna daha çok yanarım.. Fotoğraflara kaynak göstermiş ama kendi blogunun ismini yazmak suretiyle! :s Üstüne bir de PR... Aramızda ürün toplayıp yollayalım bari..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D muse ile maillestim zaten, sikayet edecek bloggera umarim hemen kapanir. bir de akilli her yazidaki resimleri ayni blogdan degil de farkli farkli bloglardan calip kokteyl yapmis :)

      Sil
  2. İnsanlar fotografı çok küçümsüyor. Bence fotograftaki emek posttaki emek kadar var. Para verip kaliteli makine alıyoruz, ışık poz arkaplan vs ayarlayacagız diye ugrasıyoruz, efekt yapmaya calısıyoruz vs vs. Yazılar kadar önemli bence.

    Hadi fotografı caldın bir derece. Fotografın üstüne kendi linkini koymak ne biçim bir iştir ya! Ayıp :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fotolari cekmek, editlemek, kesmek hazirlamak benim yazinin 2-3 kati kadar vaktimi aliyor her postta. hadi calmis ama bir de ustune kendi blog adresini koyuyor :D cogu kisi google image aramasinin ne kadar kolay oldugundan, calintilarin hemen bulunabileceginden habersiz ne yazik ki

      Sil
  3. Cesurca bir post olmuş!!! Tebrik ettim! Çok haklısın bunları açıklamakta, bir çoğumuz bu tarz yazıdan çekinir bence. Sen en doğrusunu yapıyorsun! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beni kızdıran çaldığı resimlere bir de kendi blog ismini yazması oldu, benim yazım değil çalınanlar ama hiçbir blogger böyle bir şeyi hak etmiyor bence

      Sil
  4. Şaka gibi... En üstteki yazı kalkmış, link bulunamadı diyor ama diğerleri duruyor hala.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en azından artık bu yazıyı okuyanların haberi olur ne tarz bir blog olduğundan

      Sil
  5. hazir cekilmisi varken niye oturup ceksin ki degilmi ama o nun ki gunun makyaji degil ama gunun silintisi olmus neyse ki utanip linkleri silmis diye seviniyorum bunu yapmayacak kadar terbiyesizler de var cunku sikayet ettim gitti herkes birsey yaparken kendinden korksun

    YanıtlaSil
  6. merhaba ve tesekkurler ben perisscope.blogspot bu arada

    YanıtlaSil
  7. Valla tebrikler dedektif kitten hanım :))) hatta birini blogundan kaldırmış hemde kimden almış surdencialden *-* yazı yazmak isin kolay tarafi asıl zor olan fotograflamak bende bu konuda makinem iyi olmadıgı için sıkıntı çekiyorum ama ürünün çektiğim fotosunu kötü bile olsa ekliyorum renk tariflemekte sıkıntı çektiğimde mümkünse ürünün orjinal sitesinden ama bloğuma bunu mutlaka yazarak foto getiriyorum, elimde/evimde olmayan ürünü kullandım diye yalan atmak nasıl bir kisiliktir anlamadım gitti, hatta geçenlerde biri paket selpak yazısı yazmış diye gülmüştüm bu calanlarla kiyaslayinca öpüp basıma korum... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. herkes başlarken öğrenecek çok şeyi olarak başlıyor ama hazıra konmak sahtekarlık bence, zamanla yazdıkça iyi de olsa kötü de olsa zaten takipçi ediniliyor :)

      Sil
  8. senin link verdiğin bütün yazılar kaldırılmış anlamış sanırım:))

    YanıtlaSil