5 Mart 2013 Salı

Too Faced Primed&Poreless Makyaj Bazı

Makyaj bazı bence özellikle pürüzlü veya yağlı bir cilde sahipseniz makyajın en önemli adımlarından biri. Benim de genelde fondotenlerim yağlı cildimde özellikle yazın eriyip gittiğinden her daim makyaj bazı kullanmaya özen gösteriyorum.

Bazlarda daha kremsi, aydınlatıcı etkili bazlar da var fakat benim tercihim silikon yapılı, gözeneklere dolup onları küçülten ve cildi matlaştıran bazlar. Daha önce bu anlamda Dermalogica'nın Clearing Mattifier ürününden çok memnun kalmıştım, fakat bana pahalı geldiğinden bir kez daha almadım.

Bugünün konuğu Too Faced markasının Primed&Poreless isimli bazı. Benimkini böyle minicik olmasına bakmayın, bu deneme boyu. Asıl büyüğü normal boyutlarda :)


Bu bazın vaadi gözenek görünümünü yok etmek ve tabii cildi düzgünleştirip fondotene hazırlamak. Ekstra matlaştırma, yağ kontrolu gibi özellikleri sayılmıyor.

Şeffaf bu baz yüzünüze renk vermiyor. Yapısı silikonlu bazlar gibi, kaygan ve cildin üst tabakasın düzleştiren bir yapı fakat ben gözeneklere etkisini göremedim açıkçası, bu da beni hayal kırıklığına uğrattı. Üstünde poreless yazan bir üründen biraz gözenek saklama performansı beklerdim, ama olmadı. Onun dışında ciltte sivilcelenme yapmıyor bende, biraz da matlaştırıyor haliyle ama kış olduğundan gün içinde fazla parlamıyorum zaten, yazın ne olur bilemem.

Çok aşırı sorunlu bir cilde sahip değilseniz gayet güzel bir baz, işini yapıyor ama çok da mucizevi bulmadım ben. Sephora'larda tam boy fiyatının 80 TLlerde olduğunu tahmin ettiğimden bu kadar paraya değecek bir performans göremedim. Kötü mü değil ama ben büyüğünü gidip de almam.

Bir bazdan en büyük beklentim matlık ve cildin parlayıp fondoteni kusmasını azaltması aslında, gözenek işi hikaye ama bunu vaad edip de yapmayınca hoşuma gitmedi. Onun dışında zaten yağlı ciltlere özel değil, bunu  yerine daha uygun fiyatlı ve yağlanmaya karşı savaşan bir baz almak bana daha mantıklı geliyor.

Cildiniz normalse bir deneyin diyebileceğim bu bazı Sephora mağazalarında bulabilirsiniz.

Siz fondoten altına baz olarak hangi markayı tercih ediyorsunuz?

5 yorum:

  1. Bugüne kadar kullandığım en iyi baz şüphesiz İnglot makyaj bazı canım. Ardından bioderma pore refiner krem ve gözlerde mac paint pot. Gerçi urban decafar bazıda harika diyorlar ama denemeye fırsat olmadı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben too faced shadow insurance kullaniyorum ama biter bitmez elimdeki udppleri acacagim :)

      Sil
  2. Love Sweed Love setinin içinden çıkmıştı bu baz ama daha denemedim.Benim cildimde yağlıdır umarım kötü durmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kotu bir baz degil kesinlikle, sadece gozenek vaadini tutmadigindan yuksek fiyata degmez bence, ama hediye ciksa tekrar kullanirdim

      Sil
  3. bende de borghese nin var ama başka almak istiyorum. kuzum ya makyaj malzemelerini topluca görmek istediğim için seni mimledim:))bloğumda mimin var
    http://makyajlikareler.blogspot.com/

    YanıtlaSil