22 Ocak 2013 Salı

Organix Moroccan Oil (Argan Yağı) Serisi


Organix'in Argan yağı serisinin şampuan, saç kremi, maske ve argan bakım yağı 4lüsünü neredeyse yaz sonundan beri kullanmaktayım. Şampuanım da geçen ayın bitenler yazısında yer almışken seriyi genel olarak yorumlayayım dedim.




Serimiz 385er mllik şampuan ve saç kremi, 237 mllik maske ve 100 ml argan yağı serumundan oluşuyor. Gramajları özellikle söylemek istedim çünkü yazının sonunda bahsedeceğim fiyat meselesi önemli bence.

Kısaca her ürünü tek tek yorumlayacak olursam şampuan SLS içermediğinden bu tarz şampuanlarda olan köpürmeme özelliğine sahip. İlk yıkamada hiç, ikinci şampuanlamada orta karar köpürüyor ama güzel temizliyor ve saçı nemli bırakıyor, ama yine bu tarz az zararlı içerikteki şampuanlar gibi yumuşatmıyor. Bir de bende saç dökülmesi yaptı bu şampuan nedense.

Saç kremi bence klasik bir saç kremi, güzel nemlendirip yumuşatıyor. Saç diplerime sürmedim ben bu kremi ama saçımı ağırlaştırmadı. Saç uçlarımı daha kolay taranacak şekilde bıraktı ama mucize de görmedim.

Kavanozdaki saç maskesi, saç kreminin daha yoğun bakım yapam versiyonu gibi düşünülebilir. Saçı daha güzel besleyip onarıyor ve ışıltı katıyor. Ben bunu saç kremi gibi suyunu sıktığım saç uçlarıma sürüp, bir beş dakika bekleyip durulayarak kullandım. Beğendim ama Watsons Biralı Maskemin yerini alamadığını belirtmeliyim.

Argan bakım yağı ise mini şişesine rağmen oldukça bereketli, 6 ayda daha yarılamadım bile. Saçları gerçekten güzel onarıyor, yumuşatıyor, elektriğini alıyor, ışıl ışıl ve yumuşak yapıyor. Üstelik saçı yağlandırmıyor, yapıştırmıyor, ağırlaştırmıyor. Ama Avon'un serumundan çok mu üstün derseniz hayır derim, o da son derece güzeldi bence. Ben bunu duş sonrası %70-80 kuru saç uçlarıma uygulayıp sonra kurutmaya devam ettim.

Ben bu ürünleri 6 aydır kullanıyorum ve şampuan yeni bitti ama saçımı haftada 1 şampuanladığımı hesaba katmak gerek. Krem de azaldı fakat maske ve argan yağı daha bir bu kadar götürür beni. Fakat eğer saçınızı sık sık yıkıyorsanız şampuanın 1-2 ay arası gitmesi olası, hatta belki daha da az.

Fiyat meselesine gelirsek, şampuan ve saç kremi 30 TL civarı, maske 45 TL civarı, serum ise 55 TL civarı satılıyor ki bence korkunç pahalı. Bir kere şampuan ve kremin ben çok aşırı üstün özelliklerini görmedim ben, SLS ve paraben içermemeleri güzel ama bir ay gidecek bir ürüne 30 TL bence çok. Maskeyi de beğensem de Watsons maskeleri öneririm, dörtte birinden az fiyata aynı işi yapıyorlar. Argan yağı serumunu ise beğendim ama dediğim gibi Avon serumla çok farklı değil, en azından aradaki fiyat farkını hak edecek kadar üstün bulmadım.

Organix'in bu serisi yıpranmış durumdaki saçlarımı toparlamama yardımcı oldu, saçlarımı ağırlaştırmadan hacimli ve parlak olmalarını sağladı ve ekstra yağlanma yaratmadı, yani benim beklentilerimi karşıladı fakat ben Amerika'da yaşadığımdan bu ürünlere 4-5 dolar civarı fiyatlara aldım ve bu fiyatları hak ettiklerini düşünüyorum. Türkiye'deki abartı fiyatlarını ise bence vermeyip daha ucuz alternatiflere yönelmek mantıklı, ama illa ki bu seriyi alayım derseniz maskesi (saç kremi yerine) ve argan yağı serumuna öncelik verin derim.

2 yorum:

  1. Bende denemeyi düşünüyorum ama organix'in başka bir ürünü bende de dökülme yapmıştı neden bilemiyorum.Şu aralar saçlarım zaten fazlasıyla dökülüyor o yüzden bir süre daha bekleme taraftarıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende de sampuan dokulme yapti, nedenini anlayamadim ama okudugum yorumlarda pek cok kiside dokulme yapmis

      Sil