30 Ocak 2013 Çarşamba

Amerika'da Drugstore Makyaj Markalari Rehberi

Bugunku yazimda Amerika'daki drugstore markalarindan bansedecegim. Turkiye'de bence drugstore markasi kavrami biraz garip, mesela L'oreal ve Max Factor gibi markalar drugstoreda satilmasina ragmen   asiri pahaliyken theBalm da normalde Sephora markasi ayarinda olmasina ragmen Gratis'te TR icin normal denecek fiyatlara satiliyor.

Amerika icin drugstore markalari daha cok CVS, Walgreens, Rite Aid gibi ulkenin her yerinde bulunan drugstorelarda standlari olan, kuponlar yayinlayip sikca indirime giren markalar demek. Bu markalarin fiyatlari bizdeki Max Factor ornegi gibi ucmuyor hicbir zaman, indirimsiz fiyatlarla en pahali urunler olan fondotenler bile 15 dolar altinda ve kupon kullanarak, indirimi bekleyerek bu urunleri yari fiyatina almak mumkun, yani 10 dolar altina herseyden bulunabilir ve fiyatlar uygun.

Ha bir de, tvlerde gormus olabileceginiz kuponlarla bedavaya alisveris yapma ve ustune para alma olayi drugstorelarda gercekten oluyor. Ben bugune kadar para odemeden 100 dolarlik civari makyaj, cilt bakim urunu vb almisimdir. Bedava olmasa da bir urunu  %70 fiyatina almak olasi, sadece dogru indirimleri beklemek lazim.

Markalardan sirayla bahsedecek olursam:


Almay: Bu marka digerleri arasinda en az bilineni bence, pek cesitli urunleri yok ve fazla yenilikci de degil. Ben sadece bir alligini almistim, baska da denemedim. Duymamis olmaniz olasi. Daha cok Smart Shade teknolojili surunce herkeste cilt tonuna gore farkli renk alan urunleri biliniyor.

Kaynak/Photo credit: almay.com

Maybelline: Turkiye'den daha fazla urun cesidi ve en fazla 10 dolar civari fiyatlariyla en buyuk drugstore markalarindan. Siklikla da yeni urunler cikariyorlar, ozellikle maskara cesidi zengin. Baby Lips ve Color Tattoolari fenomen zaten (Baby Lips hala nedense TRde yok).

Kaynak/Photo credit: maybelline.com

Revlon: Bu drugstore markalari icinde en kaliteli ve pahali olanlardan. Lip Butterlarini ve Colorstay fondotenini duymayan kalmamistir, bence her urunu high end urunlerle yarisacak denli kaliteli. Revlon'a bayiliyorum kisacasi :) Her urununu ayri ayri tavsiye ederim.

Kaynak/Photo credit: revloncom

Sally Hansen: Ojeleri haric dudak urunleriyle de standlarda yer aliyor, hemen hemen her urunu Turkiye'de de var zaten.

Kaynak/Photo credit: sallyhansen.com

Neutrogena: Problemli ciltlere yonelik fondoten, pudra gibi cilt makyaji urunleri oldukca guzel. Bir de dudak urunleri cok seviliyor, neden Turkiye'ye renkli kozmetikleri gelmiyor anlamiyorum.

Kaynak/Photo credit: neutrogena.com

WetnWild: Asiri ucuz bir marka, en pahali urunu 5 dolar civari. Farlari ve ojeleri muhtesemken diger seceneklerde deneyip yanilarak iyiler bulunabiliyor. Ozellikle de 8li far paletleri Temptalia dahil herkesten ovgu aliyor.

Kaynak/Photo credit: wnwbeauty.com

Milani: Yine kaliteli markalardan, alliklari meshur ozellikle. Ben dudak urunlerini de sevdim. Aynen Revlon gibi hemen hemen her urunu oldukca begenilesi.

Kaynak/Photo credit: milani.com

L'oreal: Turkiye'de cok pahaliya satilan bu marka burada oldukca ucuz, hatta ben BB kremini kupon kullanarak 10 cente ve bir ojesini de bedavaya aldim (saka degil). Pek yanasmiyorum bedavaya yakin urunu olmadikca, beni urun skalasi pek heyecanlandirmiyor.

Kaynak/Photo credit: LOreal Paris

Covergirl: Maskaralari cok unlu bu markanin diger urunlerini pek sevmedim ama ara ara sans verip deniyorum, yine de cok cok basarili bulmuyorum. Almay gibi zayif markalardan.

Kaynak/Photo credit: covergirl.com

Physicians Formula: Yine Turkiye'de 50-60 TLye satilan urunler indirim zamani 3-5 dolara dusuyor. Ben bu markayi da cok seviyorum, 3-5 dolarlik fiyata gore oldukca kaliteli ve bol cesitli.

Kaynak/Photo credit: physiciansformula.com

Rimmel London: Fazla alisveris yapmadigim markalardan, Turkiye ile urunler neredeyse ayni, fiyatlar da cok farkli degil. Guzel urunler var (rujlar mesela) ama nedense fazla dikkatimi cekmiyor.


                                                   Kaynak/Photo credit: rimmellondon.com

Burt's Bees: Renkli kozmetik olarak sadece cesit cesit dudak urunleri var ama glosslarinin ve renkli balmlarinin hastasiyim. Fiyatlari 5-6 dolar civari oluyor indirimsiz, indirimle de 3-4 dolara aliniyor.

Kaynak/Photo credit: burtsbees.com

Bunun disinda sayamayacagim kadar cok marka var ama bunlar her drugstoreda standi olanlar. Nyx var mesela, fiyat olarak bu markalar gibi ama online disinda bulmak zor. Essence de ayni sekilde, cok cok az magazada standi var ama online alinabilir. Max Factor yok burada, tabii ki online aliniyor ama magazalarda satilmiyor. TheBalm ise kesinlikle drugstore markasi degil, orta fiyatta markalardan ve inanin yilda birkac kez indirime giriyor, Gratis gibi degil :(

Kisa kisa tavsiyelerde bulunacak olursam fondotende Revlon ve Neutrogena, pudra ve kapaticida Physicians Formula ve Neutrogena, allik olarak Milani, farda WetnWild, maskarada Maybelline ve Covergirl, dudak urunlerinde is Burt's Bees ve Revlon cok iyi urunler cikariyor.


Sizlerin bu markalardan hangilerini deneme sansiniz oldu, favorileriniz neler? Turkiye'de hangi markalari gormek isterdiniz? En cok hangi marka ve urunleri merak ediyorsunuz?


10 yorum:

  1. o physicians formulanın 12 $ olması beni çok yaraladı :S :) revlonlar ve kalan tüm kozmetik ürünleri de türkiye ye gelse artııık :)

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel olmuş bu yazı ah aah okurken bile içim gitti :D Ben Tr.de en çok Wet 'n wild ve Revlon'u görmek istiyorum . Loreal ve Maybelline'in buradaki gereksiz pahalı oluşuna da çok gıcığım :/ Wet 'n wild far paletlerini bir görsem 3er 5er kapardım herhalde :)))

    YanıtlaSil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de cok seviyorum wnw paletleri her gordugumde aliyorum :)

      Sil
  4. benim tek favorim physicians formula bu saydıkların içinde..... ama oralarda cok ucuza satıldıgını duyuyorum hep,içim gidiyo.nasıl bu kadar faiş fiyatlara satıyolar burda, anlam veremiyorum, yani bu kadar mı katılmalı üstüne? ama markaya sözüm yok, herseyi süper,herseyi. gönül rahatlıgıyla kullanıyorum elimdeki ürünlerni...ve sen tanıtırken gördükçe gözlerim ışıyo resmen ;))

    YanıtlaSil
  5. acaba turkıyede drugstore magazası nerde var?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. watsons, rossmann ve gratis drugstore mağazalar

      Sil
  6. yurt dışından ürün satın almanın en iyi yolu bence glocalzone (www.glocalzone.com) . gezginlerden ürün istiyorsunuz ve yurtdışından sizin için alıp türkiye'ye getiriyorlar. hatta siz de seyahatlerinizi ekleyip yurda dönerken para kazana biliyorsunuz. not: kargo ücreti ile falan uğraşmıyorsunuz

    YanıtlaSil